See on POP? Et ajaga (internetiseerumisega) kaasas käia? Et sarnaneda oma sõprade ning äripartneritega?
Mis on bloginduse nii populaarseks teinud; lausa niivõrd, et isegi ettevõtte veebisaidi varem kohustuslike lehtede nagu Avaleht, Tagasiside jms on asendunud Blogiga?
Selline küsimus tekkis mulle pähe, kui sain järgmise e-mõtiskluse ühelt tuttavalt:
Blogimine on väga inimese põhine, ehk kui oled lapsepõlves päevikut pidanud siis ehk pead täna ka blogi. Uus põlvkond kasvab peale ja nemad suhtuvad arvutisse ja virtuaalmaailma hoopis teisiti. Nii et võib-olla on see peaaegu et kohustuslik, et vähegi ajaga kaasas käia.
Kas kõik need kümned miljonid blogijad võivad olla endised lillekeste ning autopiltidega kladede täitjad, sekka kuivatatud rohukõrsi? Hmm, ma kaldun arvama, et ilmselt siiski mitte…
Mis see siis on?
Arvan, et esimene põhjus on Networking, eesmärgiga iseend, oma vaateid, arvamust, professiooni tutvustada, teadvustada ning MÜÜA.
Võib olla on blogimine üks eneseturundamise vahend, kus “sundimatus õhkkonnas”, virtuaalset sigarit suitsutades või bangalovarjus ookeanibriisi nuhutades mõtleme kirjutades näiliselt, turundame ennast aga tegelikkuses.
Nii nagu foorumiturunduses on parimaks reklaamijaks “inimene tänavalt”, st sinu sõber teiselt IP aadressilt, siis võib blogimine olla kaval turundustrikk nii partneri, tööandja kui ka, miks mitte elukaaslase, tuttavate ning muude avalike ning salajaste austajate ees.
Sest blogides võetakse sind nii nagu kirjutad – sest “Oma Päevikule” ju ei valetata….
Ärilises mõttes on Blogi interaktiivne turunduskanal, mõne allika väitel isegi 90% USA ettevõtetest omab korporatsiooni blogi ning Blogi külastatavust on drastiliselt suurem ettevõtte traditsioonilisest veebisaidist. Eesti ettevõtjaist blogib eelmise aasta seisuga u 55%(kui leian tagantjärgi selle viite, kust ma sellist arvu lugesin, siis panen selle ka siia juurde. Kui tead ise, kust selline viide leidub anna aga teada). Arvestades, kui “vana” on Blogimine on selle populaarsus pööraselt kasvav. Blogi eelis traditsioonilise veebisaidi ees on rõhutatult kahesuunaline infovahetus, mis teeb organisatsiooni interaktiivselt muutuvaks, soodustades arengut vastavalt tarbijate, ostjate, organisatsiooni liikmete soovidest huvidest lähtuvalt. Vaid kahesuunalise kommunikatsiooni teel saab ettevõtte kasutada ära maksimaalselt interneti tasuta või väga soodsat turundusvõimalust muutudes vastavalt oma sihtrühma vajadustele ning eelistustele.
Aga mis teha siis, kui sul pole seda “soolikat” ning huvitavate mõtiskluste edasiandmine on rohkem piin kui nauding? neil põhjustel kaasatakse “tasulisi blogijaid”, kellest paremad võivad kameeleonina blogida mitmete erinevate ärisaitide blogisid. Nemad teavad allikaid (on selle ettevõtja eesmärkidest tulenevalt temaga koos need välja selgitanud), mille toel blogida, ning teevad seda paikapandud intervalli v mahu järgi – nt-ks on taks neljal korral nädalas a 20 rida. Otsingumootorite jaoks on see piisav tihedus, et uueneva sisu tõttu saiti otsimootorites olulisena ülespoole tõsta, külastajaile aga optimaalne, et alati on midagi uut-huvitavat toimumas.
Teine, üllam eesmärk on rääkida oma Elu Lugu, et meil oleks vanaduspäevil tore veebilehitseda oma elu ning fotosid, miks mitte (virtuaalses)vannis lebades ning jahedat mojitotaolist ollust limpsates.
Kolmas eesmärk võib olla arendada omi innovatiivsemaid ja vähem innovatiivsemaid mõtteid koos sinu fännklubiga; tõstatada hüpoteese või lükata neid ümber; arendada iseenda mõttekäike ning filosofeerida natuke kuuldavamalt kui ainult omaette öösiti tähti vaadates.
Internetiseerunud põlvkond peab aga blogimist sama loomulikuks, kui sõpradega suhtlemist. Blogi võimaldab personaalset väljendust; oleme harjunud end kirjalikult väljendama chattides sõprade-tuttavatega; kõik lahendad ideed, ütlused ning olukorrad jäävad aga kuhugi jutukatesse või chatiakende ajalukku. on mõistlik oma head ideed ning mõttearendused kokku koguda; ja nagu praegu IN, siis ka teistega jagada. Loe kindlasti ka minu blogikannet internetiseerunud uuest põlvkonnast.
Miks sina blogid?
Kas ma tohin küsida, kust pärineb number “Eesti ettevõtjaist blogib eelmise aasta seisuga u 55%”?
Isiklikult arvan, et usutavam number on pigem 5% 🙁 Pean silmas neid tuhandeid väikeettevõtteid, kel pole veel avastanud kodulehe imetabast kasu, mis veel blogimisest rääkida.
Polegi kursis, kui palju Eesti firmablogides ghost-writing levinud on, selle kohta on keeruline statistikat teha ka. Ei usu, et eriti levinud, aga see nähtus kindlasti kasvab. Praegu oleks sobilik hetk omale blogija palgata, töötuid ajakirjanikke kappab karjakaupa tänaval ringi;)
Ise kirjutasin ka hiljuti teemal, miks peaks blogimisega tegelema
http://blogopeed.com/5-pohjust-miks-peaks-uldse-blogima/
tere, tänan tähelepaneku ning oma blogi viite eest; mälu järgi võis seda märkida 2008 aastal e-turundusteemalise raamatu üllitanud ning valdkonna statistikat uurinud Erti Luik; aga pead ei anna :); kui ma leian allika, mille toel seda väitsin, siis panen siia blogise viite ka kenasti juurde. Ei ole välistatud, et viites 55% näpuviga oli, sest ka mulle tundus see kahtlaselt suur arv;
Arvan, et Eestis kasutavad ghostwrite blogijaid eelkõige poliitikud; samas, jah, selle teenuse tellimiseks on praegu sobivaim aeg: tööjõud on odav ning kõik internetiga seonduv on IN ja järjest suureneva tähelepanu all. Ja vana infoga sait on surnud sait.
Ettevõtjal oleks kasulik kas müügi- ja/või turundusjuhile teha ettevõtte blogi saidi enda loomine ning sisutekitamine üheks tööülesandeks – saaks promoda käimasolevaid ning tulevasi kampaaniaid ning vahepeal blogida ettevõttest ning selle teenustest/toodetest ning valdkonnast üldisemalt.