• Õunad aiapostil
  • Kontakt
  • Õunad aiapostil
  • Kontakt
INTERNET JA TURUNDUSMida olen õppinud internetis turundades ja müües

Õunad aiapostil

Oma esimese omaalgatusliku äritegevuse käigus sai mulle kiirelt selgeks paar reeglit, mis hilisemalt alati kinnitust on leidnud:

Esiteks – äri edukus sõltub 80% suhtlemisoskusest ning kontaktidest.
Teiseks – ole seal, kus asuvad su toodet vajavad kliendid või kui näed vajadust, siis disaini ja loo toode koostöös olemasolevate potentsiaalsete klientidega.

Esimene omaalgatuslik äritegevus tõi mulle sisse 10 kopikat. Müügikohaks oli väravapost, millele sättisin oma aiast leitud kõige suuremad-kenamad õunad. Ise istusin oma kreegipuul, mille oksad aiaposti kõrvale kooldusid. Kõnetasin mööduvaid inimesi ja kutsusin õunu ostma. Puhkepäeval jalutas sellest linnaäärsest vaiksest tänavast läbi üksikuid inimesi. Tööpäeviti viibisin ma ise lasteaias.

Mu ainsaks kliendiks sai naabrimees, kes ilmselt oli mulle andestanud lasteaias õpitud Tere-tere, Vana Kere! hüüu kreegipuu otsast, peale mida me perega tema juures vabandamas käisime. Õppetund: hoia häid suhteid, sest kunagi ei tea, mil sul mõnd kontakti või soovitust võib vaja minna.

Ajendi selliseks äritsemiseks andis ilmselt asjaolu, et nii kui jalad kandma hakkasid käisin isaga kaasas turul tulpe müümas. Nõukaajal äritsesid mu vanemad ja vanavanemad praktiliselt kõigega, mida sai aias ja aedikutes kasvatada. Ma ei lähe enamasti kunagi mööda lapsest, kes müüb oma tooteid – olgu need teokarbid, meisterdused vm ostu tegemata. See eriline tunne, mil teenid päris ise oma raha jääb kogu eluks.

Vähem kui 20 aastat hiljem tuli isu Päris Oma Äri teostada. Mind motiveerisid põnevus ja riskijanu – kas ma saan hakkama ning kas on võimalik päris oma äriga raha teenida. Peamine motivaator oli aga tõdemus, et antud piirkonnas, kus elasin puudusid teatud tooted teatud kliendisegmendile, kelle hulka ma ka ise kuulusin.

Mu eelnev töökogemus piirdus kahe töökohaga – ülikooli õpingute ajal AS Diplomaat koolituste projektijuht, kus minu ülesandeks oli koolituste korraldamine (sh koostöö koolitajatega, kliendibaasi loomine ning haldamine, turundus ning kohapealne korraldus) ning AS KTK Overallis vastuvõtu sekretär, kus minu vastutada oli ka kohapealne Canoni tarvikute müük. Nende kahe esimese töökoha käigus sain tunnetuse, et just müük ning kliendisuhete loomine ning hoidmine on see, milles tunnen end hästi ning milles mulle tunnustust jagavad nii kliendid kui tööandja.

Kui oleksin oma ettevõtmise äriplaani põhjalikumalt ning realistlikumalt teinud ja küsinud nõu ja arvamust kogenumatelt ettevõtjatelt, siis poleks ma ilmselt oma äriga alustanud. Tegutsesin vaid oma tarkusest, ülikoolis õpitust ning sisetundest lähtuvalt – sain kogemuse, mis on mind edasistes ettevõtmistes nii palju aidanud. Mentorid ja nõuandjad on kindlasti vajalikud ja aitavad õige teeotsa üles leida; samas olen veendunud, et kõige väärtuslikumad ning arendavamad on need õppetunnid, mida ise läbi teed. Liig palju kuulen kõrvalt mentoreid, kes kuulutavad tõde – mis toimib ja mis ei toimi, mis on õige ja mis mitte.

Ajad, olukorrad, kliendi vajadused on pidevas muutumises. On reegelid, mis püsivad ajas muutumatuna, kuid tegelikkus on, et see, mis toimib täna ei pruukinud toimida eile, sest olukord, inimesed, keskkond on muutunud.

Algul toimetasin ise, hiljem palkasin juurde tööjõudu. Õnneks õnnestus äri 2,5 aasta pärast 0-kasumiga maha müüa;

See 2,5 aastat oli põnev, kuid samas ka pingeline. Igapäevane finantsarvestus ning strateegiliste plaanide kalkuleerimine oli niivõrd kurnav, et pärast oma ettevõtmise müüki alustasin palgatööd suure rahulolutundega. Kolmandal töökuul ülendati mind müügiosakonna juhiks ning ettevõtte müüginäitajate tulemused 1,5 aasta pärast võimaldasid äri üliedukalt müüa; see oli üks esimesi nii edukaid exiteid Eestis. Oma juhtimis- ning müügitöö organiseerimise töö tulemuslikkuse kirjutan just eelnenud ettevõtluskogemusele, mis tegelikkuses on praktiliselt täies mahus otsene müügijuhtimine ning kliendi- ja partnerluskontaktide loomine ning arendamine. Sest küsimus, kuidas genereerida suuremat käivet ja tõsta ettevõtmise tulemuslikkust on igapäevane küsimus, millega tegeled.

Ettevõtluspisik organismist enam ära ei kao. Isegi palgatööl käies säilib ettevõtjalik lähenemine kõikidele protsessidele. Ettevõtlusvõimalused torkavad pidevalt silma ning unistus päris oma suuremast maailmamuutvast ettevõtmisest on alati hinges.

Olulisemad õppetunnid, mida sain leiad siit.

 

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Otsi

Värsked postitused

  • Enneaegne skaleerumine Eesti tehnoloogiavaldkonna idufirmade näitel
  • Ferrari brändi juhtimine
  • Mis juhtub, kui hea toote varjutab kehv turundus
  • Miks traditsioonilised CRM tarkvarad välja surevad
  • Kuidas tõsta konversiooni A/B testimise abil

Värsked kommentaarid

  • Henri Sei, Internetiturundus olgu FUN
  • Grete, südamest südamesse töötab paremini
  • Grete, südamest südamesse töötab paremini
  • kristjan, Veebisaidi kvaliteedi ning hinna kääridest
  • Rainer, Kinnikiilunud müügiosakondade probleem

Arhiiv

Rubriigid

  • müük (52)
  • Start up (35)
  • turundus (58)

Värsked postitused

  • Enneaegne skaleerumine Eesti tehnoloogiavaldkonna idufirmade näitel
  • Ferrari brändi juhtimine
  • Mis juhtub, kui hea toote varjutab kehv turundus
  • Miks traditsioonilised CRM tarkvarad välja surevad
  • Kuidas tõsta konversiooni A/B testimise abil
  • Kas 2016. aastal saab meile osaks EL-i ühtne digitaalne turg
  • GoPro INC Strateegiline audit/ Strategic Audit for Go Pro Inc.

Värskemad kommentaarid

  • Henri Sei, Internetiturundus olgu FUN
  • Grete, südamest südamesse töötab paremini
  • Grete, südamest südamesse töötab paremini
  • kristjan, Veebisaidi kvaliteedi ning hinna kääridest
  • Rainer, Kinnikiilunud müügiosakondade probleem
  • Kairi Niinepuu, Kinnikiilunud müügiosakondade probleem
  • Rainer, Kinnikiilunud müügiosakondade probleem

Sildid

areng BeWise brändi identiteet brändi juhtimine EBS edu ettevõtlus ferrari innovatiivsus innovatsioon internet internetipõlvkond internetiturundus kampaania kommunikatsioon konkurents koondamine majanduskriis motiveerimine müügijuhtimine müügi planeerimine müük Qminder reklaam startup teenindus telemarketing tesla turundus turunduskanalid veebileht veebimajutus viirusturundus

Copyright INTERNET JA TURUNDUS 2023 | Development by Mooncat Consulting OÜ